Lorca Editor

Per a Castellà
Disponible En línia
Cal registre o alta d'usuari
Té versió gratuïta
De Text a Text

Lorca Editor és una aplicació en línia que té com a objectiu ajudar a millorar la llegibilitat dels textos en castellà. Inclou un corrector gramatical, ortogràfic i d'estil pensat per a estudiants, escriptors i comunicadors, entre d'altres. L'eina està disponible de manera gratuïta, tot i que s'ha de crear un compte per poder revisar el primer text. És una eina molt senzilla, intuïtiva i fàcil que permet millorar qualsevol text en qüestió de minuts.

L'eina detecta errors de diferents tipus i fa propostes en funció del que ha detectat. En el cas dels errors ortogràfics, per exemple, l'eina suggerirà la paraula correcta, que es podrà corregir amb un sol clic. En el cas dels errors de llegibilitat, si es tracta d'un error de complexitat del text indicarà quin aspecte es pot millorar per fer més fàcil la lectura o, si detecta la repetició continuada d'una paraula, recomanarà un sinònim per poder-la substituir. Un dels aspectes més interessants és la detecció d'un ús excessiu d'adverbis o adjectius: l'editor mostrarà un suggeriment per substituir els que són innecessaris o en recomanarà l'eliminació si considera que són prescindibles, una eina poc comuna, però molt útil a l'hora de perfeccionar els textos.

Si en comptes de treballar amb textos en castellà necessites treballar amb textos en anglès, pots fer servir Grammarly o Readable.

Més enllà d'un ús immediat, Lorca t'ajudarà a millorar el teu estil a llarg termini.

No et fixis només en les mètriques i les solucions: les explicacions de les correccions et poden ser molt útils.

Exemple d'ús

Tot i que escriure en castellà no se't fa estrany, sempre és interessant tenir un altre parell d'ulls que detectin errors i facin suggeriments de millora. Et fas usuari de Lorca i hi puges els teus textos. Efectivament, sempre hi ha algun error ortogràfic que s'escapa i sempre es pot millorar l'estil!

Consells d'ús

• Lorca es pot adaptar a tu: pots afegir paraules al teu diccionari personal perquè no les detecti com a errors.
  • A banda de marcar els errors i oferir suggeriments, generalment t'explica per què el text és millorable.
  • Lorca té un compte de Twitter on fa difusió d'altres eines interessants.

Documentació

T'interessa si...

Et cal trobar la paraula adequada

Vols donar varietat als teus textos